Spring naar inhoud

Inloggen op het huurdersportaal

Kijk hier hoe u inlogt via uw laptop en hier via uw telefoon.

Tips van ons Lezerspanel

Deze week organiseerden we een sessie met ons Lezerspanel bestaande uit bewoners en samenwerkpartners LEV groep en Van der Meijs. Samen keken we naar een aantal brieven, én kregen we waardevolle tips om onze communicatie helder en begrijpelijk te maken. 

Het is belangrijk om direct feedback te krijgen, zodat we onze dienstverlening kunnen blijven verbeteren. Door communicatie-uitingen eerst door een lezerspanel te laten beoordelen, kunnen we potentiële problemen vroegtijdig identificeren en oplossen. 

Kennismaken

De avond begon met een warme ontvangst, inclusief koffie/thee een glaasje fris en natuurlijk iets lekkers. Eerst maar eens kennismaken; wie ben je, waar woon je, en vanwaar je interesse om mee te denken over communicatie en taal voor Woonpartners? Dit leverde direct een mooi gesprek op. Zo was er iemand met het boek ‘Schrijfwijzer’ in de hand, erg geïnteresseerd in hoe we communiceren met bewoners. Een mevrouw die betrokken is bij het Taalhuis is ook aangesloten bij deze bijeenkomst. Een andere dame heeft zich lange tijd als taalcoach bezig gehouden met het begeleiden van nieuwkomers in Helmond. 

Aan de slag 

Ons Lezerspanel bestaat uit huurders met verschillende achtergronden en perspectieven, en uit diverse buurten. Dit zorgt voor een breed scala aan feedback en ideeën. We bekeken samen een brief over huuraanpassing, voorschot servicekosten en een brief van een partner over mogelijk bezoek aan huis i.v.m. vaststellen van het energielabel. Er kwamen zinvolle vragen en opmerkingen, sommige algemeen, andere heel concreet over inhoud en uitleg van de brief. Met een kritische blik worden alle zinnen, onderwerpregels en uitlegalinea's beoordeeld.

Door onze bewoners en samenwerkpartners direct te betrekken, krijgen we waardevolle inzichten in hoe onze communicatie wordt ontvangen en begrepen. We hechten waarde aan de mening van onze huurders en we zijn bereid om naar hen te luisteren. Tips en suggesties van het Lezerspanel helpen ons om brieven en andere communicatie-uitingen duidelijker en begrijpelijker te maken, waardoor eventuele misverstanden worden verminderd.

Bedankt! 

Alle aanwezigen deelden hun ervaring van de avond en gaven aan dat deze zeker voor herhaling vatbaar is. Aan het einde van de avond bedanken we iedereen die aanwezig was en zijn/haar inzichten deelde! Het was een zinvolle én een gezellige avond. 

Door gebruik te maken van een Lezerspanel kunnen we niet alleen onze communicatie verbeteren, maar ook onze dienstverlening. 

Wij gaan met alle tips aan de slag! Wilt u ook deelnemen aan het Lezerspanel? Dat kan natuurlijk. Wij plaatsen bij het organiseren van een volgende bijeenkomst weer een oproep in onze digitale nieuwsbrief.