Spring naar inhoud

Inloggen op het huurdersportaal

Kijk hier hoe u inlogt via uw laptop en hier via uw telefoon.

Technisch beheerder Maurice: "Ik ben meer met mensen dan met techniek bezig"

“Ik ben de contactpersoon voor onze partner Van der Meijs, die als aannemer veel onderhoud doet aan de woningen in Helmond-Oost,” vertelt Maurice Learbuch.  
“Het gaat om dagelijks onderhoud, maar met name ook om het onderhoud op het moment dat er een nieuwe huurder in een woning komt. Soms is een woning helemaal up-to-date en kan de volgende huurder er zo in trekken. Ik ben technisch beheerder, maar ik ben vooral veel met mensen bezig.

Oprecht contact

Maurice weet waar hij over praat als het over vastgoed gaat. Hij heeft een lange carrière in de sector. “Voordat  ik tweeënhalf jaar geleden bij Woonpartners begon, was ik onder meer regiomanager bij een leegstandsbeheerder. Ik zorgde dus voor tijdelijke huurders in leegstaande panden die gesloopt gaan worden, zodat die niet gekraakt worden. Ik had destijds ook regelmatig contact met Woonpartners. Dat contact was zo goed en oprecht dat ik er uiteindelijk voor heb gekozen om hier te solliciteren. 
Ik durf te zeggen dat ik nu echt op mijn plek zit.”

Dit is zeker geen kantoorbaan. We komen écht in de wijken en daar gebeurt het allemaal.

Bemiddelen

Maurice brengt een enorme dosis vastgoedkennis mee, maar hij ziet zichzelf in de dagelijkse praktijk toch vooral als een bemiddelaar. “Met het onderhoud aan 7600 woningen gaat bijna alles goed. Als het toch misgaat bemiddel ik. Het helpt dat ik de taal van de huurders én van de bouwers spreek. Ik probeer weer wat rust te creëren en wil graag dat mensen elkaars perspectief zien.”

Vraaggestuurd

Woonpartners werkt voor onderhoud vraaggestuurd: “Je kunt al het onderhoud doen in de periode dat een woning leegstaat zodat dat huurders  er geen last van hebben. Maar dat voordeel heeft ook een nadeel. Een woning staat dan wat langer leeg en dat is in deze tijd niet wenselijk. Daarnaast kun je dan de specifieke wensen van een nieuwe bewoner niet meenemen. Daarom werken we nu met vraaggestuurd binnenonderhoud, waarbij bewoners een aanvraag doen en wij beoordelen hoe reëel die aanvraag is. We voeren dan onderhoud op maat uit."

Zo vormt Maurice de brug tussen huurders en aannemer, en daar heeft hij zichtbaar plezier in. “Ik waak over de techniek, over de budgetten en over relaties. Dit is zeker geen kantoorbaan. We komen écht in de wijken en daar gebeurt het allemaal.”